Buenos dias: Ideeen die werkelijkheid worden - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Leonie en Bas - WaarBenJij.nu Buenos dias: Ideeen die werkelijkheid worden - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Leonie en Bas - WaarBenJij.nu

Buenos dias: Ideeen die werkelijkheid worden

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Bas

07 Maart 2014 | Nederland, Heerhugowaard

Hola todos!

Ruim een jaar geleden lagen wij in het Caribische zonnetje van Guadeloupe, te genieten van de rust, de warmte en het relaxte gevoel zonder horloge. Op dat soort momenten kom ik altijd tot de grootste ideeën, van ik ga elke dag sporten en fruit eten naar ik wil voor een langere periode dit gevoel vasthouden en zo veel mogelijk van de wereld zien.
De meeste ideeën ebben bij mij de eerst volgende ochtend weg, vooral sporten kan ook nog een dag later. Maar gelukkig heb ik Bas. Hij geeft een vervolg aan mij ideeën, bij sporten is het zo dat hij zegt: Je had toch beloofd te gaan hardlopen, dan gaan we nu. en als ik vervolgens zeg morgen, goed? krijg ik meestal niet meteen mijn zin, maar blijf ik doordrammen totdat ik mijn zin heb, en zodra ik mijn zin heb, komt dat gevoel: Schuldgevoel! en trek ik toch mijn hardloopschoenen aan. Achteraf natuurlijk heel blij dat ik het weer heb gedaan:-)

Niet helemaal hetzelfde maar het ging ongeveer ook zo met onze plannen om een langere periode op reis te gaan, het lijkt mij al jaren geweldig om zoveel mogelijk van de wereld te zien(stiekem 1 van mijn grootste dromen). maar verder dan mijn reis met Mieke naar Indonesië is het nog niet gekomen. Ik durf kortweg die beslissing niet maken om alles achter te laten, je familie, je vriendinnen, je werk... Maar gelukkig is daar Bas die het met mij aandurft om deze droom aan te gaan en me geholpen heeft om is een keer een grote beslissing te maken.

5 maanden geleden heel moeilijk om te vertellen op je werk en aan je vriendinnen/ouders, althans dacht ik. Ze zijn allen heel aanmoedigend, want het is een once in a life time.

Nu 3 weken voor vertrek, schrijf ik dit, ben alles aan het uitzoeken, de route van Argentinië hebben we zowat rond, want daar beginnen we. We denken dat we ongeveer 6 weken nodig hebben voor Argentinië (en klein stukje Chili) vandaar door naar Bolivia. Peru en Ecuador zijn ook landen die we aan willen doen, daar weet ik nog niet alles van, maar ach ik heb nog 3 weken om uitzoeken. We eindigen 22 augustus in Miami, vanaf daar vliegen we weer terug naar Amsterdam.

Tijdens onze reis zullen wij onze blog zoveel mogelijk bijhouden, tenminste dat is het idee(en we weten hoe mijn ideeën vaak eindigen;-))

En jullie zijn van harte uitgenodigd om deze te lezen en te reageren uiteraard:) Mocht je toch liever geen mail krijgen met onze schrijfkusten, hoor ik het graag, dan haal ik je van de mailinglijst af;)

Saludos,

Leonie

  • 07 Maart 2014 - 14:49

    Theo Steltenpool:

    hallo Leonie,

    Het wordt me al meer duidelijk, wat zou zonder die Bas moeten.

    Maar kan het blog ook in een iets groter lettertype? Moet nu met mijn neus op het scherm om het te kunnen lezen.

    Leuke inleiding.

    Gr.

    Theo

  • 07 Maart 2014 - 15:34

    Marnienke:

    Jaaaaa een blog! Ik ga jullie volgen!!! Sowieso elkaar nog zien voordat je weggaat dus hoor dan wel alles over je plannen :)

    XX Marnienke

  • 07 Maart 2014 - 15:42

    Marloes:

    Leuk, ik ga jullie blog zeker lezen! :D

  • 07 Maart 2014 - 16:23

    Mieke:

    Jaaaa zeker once in your life time! Ik vind het echt super gaaf dat jullie dit gaan doen (maar dat heb ik al vaak gezegd haha) Natuurlijk ga ik jullie volgen en ben blij dat ik op de mailinglist sta :) Geniet lekker van de voorpret en tot snel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie en Bas

Wij gaan naar Zuid-Amerika

Actief sinds 26 Feb. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 8163

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 23 Augustus 2014

Zuid-Amerika & Florida

Landen bezocht: