Zeeleeuwen, struisvogels en pinguïns - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Leonie en Bas - WaarBenJij.nu Zeeleeuwen, struisvogels en pinguïns - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Leonie en Bas - WaarBenJij.nu

Zeeleeuwen, struisvogels en pinguïns

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Bas

17 April 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

De afgelopen 3 dagen zijn we in Puerto Madryn geweest (http://nl.wikipedia.org/wiki/Puerto_Madryn). Het leuke van deze reis is, dat hoewel we telkens in Argentinië zijn, elke plaats volledig anders is in atmosfeer, natuur en mensen. Puerto Madryn is een zonnige badplaats midden tussen verschillende nationale natuurreservaten.

We hadden het geluk dat wij kozen om met het vliegtuig naar dit gebied te gaan, aangezien het de voorgaande dagen door noodweer niet meer bereikbaar was voor ander verkeer (brug kapot). Zo komt het, dat wij ons op zondag de enige toeristen voelen. We wilden meteen van alles regelen (de natgeregende was, excursies etc.), alleen de Argentijnen in deze plaats werken ook liever niet op zondag (ons besef van welke dag we leven wordt steeds minder). Gelukkig was de supermarkt wel open. Hier maakte ik meteen vrienden met de man van de groetenafdeling, die Nederlands aan het leren was.

Doordat wij de enige waren die het appartement konden bereiken, hadden wij een gehele keuken voor onszelf (het voelde alsof we een huisje hadden). We hebben dan ook 3 dagen zelf gekookt (foto 2). Op maandag was gelukkig wel weer alles open. Was gedropt, excursie geboekt bij de buurman en mountainbikes gehuurd om naar een park met zeeleeuwen te fietsen. Dit was een tocht van 2 keer 15 kilometer over grind, zand en gravel die beginners in 2 uur doen en gevorderden in 1,5 uur. Na onze fietservaring in Noorwegen met Sven, voelden we ons beginners, maar zonder al te grote inspanning waren wij in 1,5 uur bij het park.

In het park waren wij bij aankomst de enige bezoekers, hadden een privé bewaker voor onze fietsers en konden we volop zeeleeuwen en vogels spotten. De heen- en terugreis konden we heerlijk genieten van de zon en strand en zo vloog weer een dag voorbij.

De volgende dag (15 april) zijn wij op excursie geweest naar de Peninsula Valdes (foto), dit beschermde schiereiland is zo’n 3625 km² groot en het laagste punt van Zuid Amerika. Met de oude Citroen Xsara Picasso van de buurman gingen wij samen met Delores uit Buenos Aires op toer. Hier hebben wij ontelbare uilen, struisvogels, zeeolifanten, zeeleeuwen, lama’s, megaspinnen, hagedissen, rondrennende schapen en pinguïns kunnen spotten. Soms van afstand, soms liepen de struisvogels je voor de voeten of lagen de pinguïns onder je voeten. Helaas hadden alleen de orca’s geen zin om langs te zwemmen (die waren al op vakantie), maar wel een heerlijke natuurdag gehad.

Na afscheid te hebben genomen van Puerto Madryn en het mooie weer beginnen wij nu aan de lange reis naar Fin del Mundo: Ushuaia.

ps. bedankt voor de reacties!:) En tuurlijk volg ik nog steeds ajax Shar;)
en Miek, ik had een gerend voor vliegtuig, mss wel harder dan op adam CS, maar mocht niet baten (zoals dat ook weleens bij de CS was)

• 20 April 2014 - 12:15

Mieke:

Wow wat een leuke dagen hebben jullie gehad! Als ik aan argentinie denk, zie ik geen zeeleeuwen enzo voor me..heel leuk! En moest lachen dat jullie zo snel gefietst hadden haha ;) X

• 21 April 2014 - 12:37

Hanneke:

Wat goed te horen dat jullie besef van dag op een laag pitje staat. Dit is dus echt genieten. Je reisverslag is super leuk om te lezen. Beetje jaloers!!!!! groetjes xxx